Bästa tänkbara påfyllning av kunskap och inspiration!

Kursen är en dag och fokuserar på hur du kan bli ännu bättre i din yrkesroll. Eftersom du som undersköterska är en viktig resurs läggs stor vikt på hur du hämtar kraft och energi från arbetsvardagen och håller dig frisk och stark.

Vi går igenom
  • Så kan du förbättra och utveckla mötet med anhöriga, brukare/patienter och kollegor
  • Hur du gör för att må bra och ta ansvar för din egen personliga utveckling
  • Goda relationer och samarbete på arbetsplatsen
  • Så hanterar du besvärliga situationer och personer

Ur innehållet

Var framgångsrik i ditt bemötande trots hög stressnivå
  • Så påverkas du av psykisk stress
  • Attityder, kunskaper och värderingar – så påverkas din stressnivå
  • Professionellt bemötande och god servicenivå även när tiden är knapp
  • Förbättra och utveckla dina relationer med patienter, anhöriga och kollegor
  • Vad kan du påverka – vad kan du inte påverka? Hur förhålla sig till det du inte kan påverka!
Personlig utveckling för dig som är undersköterska
  • Vad är viktigt för att du ska trivas med livet och arbetet
  • Lär känna dina styrkor och svagheter
  • Att ta ansvar för egen utveckling – hur gör du?
Så hanterar du besvärliga situationer, samtal och personer i ditt jobb
  • Vad är det som gör att en person uppfattas som besvärlig?
  • Olika personlighetstyper – så gör du
  • Enkla men effektiva metoder för att hantera olika sorters besvärliga personer
  • Lär dig kommunicera med olika personlighetstyper
Så kan du förbättra och utveckla mötet med patienter och anhöriga
  • Lär dig se mönster och vanor i ditt agerande
  • Så gör du för att få till en förändring i ditt bemötande
  • Samtalsmetodik – nycklarna till ett lyckat möte
De viktigaste grunderna i bra bemötande
  • Vad är ett gott bemötande
  • Exempel från verkligheten – bra och dåligt bemötande
  • Lär dig faktorerna som avgör kvaliteten på ditt möte

Målgrupp

Undersköterskor i landsting, kommuner och privata företag.

Kursen erbjuds vid följande tillfällen

Online

  • 4 april Sista anmälningsdag: 2024-03-27

Marie Forssell

Marie har drivit bolag i över 25 år varav 14 år t en friskvårdsanläggning med ca 30 anställda. Marie har även tio års erfarenhet av resebranschen i roller som informationsansvarig, affärsresesäljare och utbildare och har bott 9 år i USA. Hon är ledarskapskonsult, certifierad coach och yogalärare. Marie leder utbildningar och seminarier i personlig effektivitet, kommunikation och ledarskap. Arbetar i coachuppdrag med medarbetare och chefer.

Läs mer

Learning is everything

Kurs på plats

  • 9.00 Samling, registrering och kaffe
  • 9.30 Kursstart
  • 12.00 Lunch
  • 14.30 Fika
  • 16.00 Kursavslut

Onlinekurs

  • 9.15 Uppstart på zoom med Marie
  • 9.30 Kursstart
  • 12.00 Lunchrast
  • 14.30 Paus
  • 16.00 kursavlut