Kompetenspodden
Du har väl inte missat Kompetenspodden som handlar om ovanliga ämnen som ger värdefull kunskap?
Till poddenHur blir man världsmästare i service och bemötande? Det är faktiskt inte så svårt som man kanske kan tro. Med små enkla knep, som kanske till och med känns självklara, kan det gå från okej till service i världsklass.
”Hej, varmt välkommen. Vad roligt att se dig igen. Har resan gått bra? Sist du var här ville du ha… Hur mår barnen och hur gick det med din satsning inom… Att vara nyfiken på sina medmänniskor är en nyckel till att höja servicenivån. Att lyssna och att se kunden är en annan. Marie Forssell, ledarskapskonsult, menar att det är de små detaljerna i vårt bemötande som gör stor skillnad för kundens upplevelse.
– Genom att lyssna och vara närvarande vid mötet av en kund kommer hen känna sig både mer sedd och värdefull. Det innebär att man behöver sätta sig in i kundens situation för en liten stund och visa empati i stället för att jaga rätt och fel, menar Marie.
Här kommer några värdefulla knep att plocka med i vardagen för att höja servicenivån i ditt yrkesliv.
Marie Forssell menar att man som servicegivare behöver lyssna ”som ett öppet hav,” bortom fakta och det som faktiskt sägs. Att lyssna djupare. För det är när vi erbjuder ett högt och flexibelt servicebemötande som vi får glada och nöjda kunder. Kunder som i sin tur blir viktiga ambassadörer som på sikt kan ge långtgående effekter. Effekter som vi kanske inte ser direkt eller ens förväntat oss att få.
Du har väl inte missat Kompetenspodden som handlar om ovanliga ämnen som ger värdefull kunskap?
Till podden