Ett gott bemötande handlar om att lyssna, vara kompetent och att våga visa glädje i mötet med verksamhetens ”kunder”. Det kan låta lätt men är ofta en stor utmaning. I den här kursen går vi igenom hur du bemöter ”kunder” i offentlig sektor. Oavsett om du bemöter elever, brukare, patienter, anhöriga eller övriga så är detta en kurs för dig!

Kommunikation i mötet – det handlar om att VERKLIGEN lyssna

  • • Kommunikation – med fokus på lyssnandet
  • Ord, röst och kropp- vi kommunicerar mer än med orden
  • Kroppsspråk och gester- den ”dolda” kommunikationen
  • Testa hur du kommunicerar – och vad ”dom” hör!

Att känna sig sedd

  • Rollen i att serva i den offentlig sektorn
  • När båda känner att det är en ”win-win”.
  • Hur skapar vi trygghet?
  • Hur byggs relationer professionellt?
  • Hur använder vi våra styrkor på ”rätt” sätt?

När någon blir besviken eller missnöjd

  • Vad var förväntningarna – vad blev utfallet?
  • Bemöta missnöje och irritation
  • Att vara lojal mot sin arbetsgivare i rollen som bemötare

Stress- det goda bemötandets värsta fiende

  • Hur blir vi i bemötandet när vi är stressade
  • Vad kan jag göra när mötet havererat?
  • Hantera stress

Vad händer framåt i den offentliga sektorn

  • Blicka framåt – hur ser det ut? Vad kan jag göra annorlunda?
  • Målet med kursen är att du ska få en större förståelse, insikt och kunskap i effekten av ditt eget beteende. Du kommer få konkreta verktyg och praktiska övningar för att bygga goda relationer med dom du möter.

Målgrupp

Administratörer, samordnare och receptionister i vården, eller i övrig offentlig sektor.

Kursinformation

Dokumentation ingår alltid i priset.

Anmälan är bindande men Du kan alltid skicka ersättare vid förhinder.

Samtliga priser är per person.

Just nu finns det tyvärr inga tillgänglig kurstillfällen.

Kolla in andra kurser från Marie Forssell

Marie Forssell

Marie har drivit bolag i över 25 år varav 14 år t en friskvårdsanläggning med ca 30 anställda. Marie har även tio års erfarenhet av resebranschen i roller som informationsansvarig, affärsresesäljare och utbildare och har bott 9 år i USA. Hon är ledarskapskonsult, certifierad coach och yogalärare. Marie leder utbildningar och seminarier i personlig effektivitet, kommunikation och ledarskap. Arbetar i coachuppdrag med medarbetare och chefer.

Learning is everything

Online

  • 09.15 Uppstart på zoom med Marie
  • 09.30 Kursstart
  • 12.00 Lunchrast
  • 14.30 Rast
  • 16.00 Avslut

Anmäl dig via formuläret nedan

Öppna formuläret i ny flik

Visa köpvillkor