Att vara ”bemötare” eller ge service är ett av de tuffaste jobben i vårt samhälle, det kräver kunskaper, vilja och entusiasm. Det är som en dans, och man behöver bemästra olika danser för att inte trampa mottagaren på tårna och samtidigt kunna vara en god ambassadör. Den man träffar inom offentlig sektor kan kallas patient, anhörig, brukare, användare, elev, medborgare eller något liknande. Nyckeln ligger i att lyssna aktivt och försöka förstå även det som inte sägs och vilka krav bemötaren kan tänkas ställa på dig och verksamheten du representerar.
I den här kursen får du verktygen för att lyckas med ett gott och bemötande!
Ett gott bemötande handlar om att lyssna, vara kompetent och att våga visa glädje i mötet med verksamhetens ”kunder”. Det kan låta lätt men är ofta en stor utmaning. I den här kursen går vi igenom hur du bemöter ”kunder” i offentlig sektor. Oavsett om du bemöter elever, brukare, patienter, anhöriga eller övriga så är detta en kurs för dig!