Att kunna hjälpa människor till ett bättre liv, är ett av de mest givande arbeten man kan ha och som undersköterska har du en otroligt viktig roll. Du har en unik närhet till patienten och ditt sätt att kommunicera och möta både anhöriga och patienter spelar en stor roll för deras helhetsupplevelse. Under din jobbkarriär kommer du att möta många olika typer av personligheter och det är viktigt att stötta dem både utifrån din yrkesroll men också som medmänniska. Det har nämligen visat sig att bemötandet spelar en väsentlig roll för brukarens/patientens/klientens/kundens tillfrisknande.
Kursen är en dag och fokuserar på hur du kan bli ännu bättre i din yrkesroll. Eftersom du som undersköterska är en viktig resurs läggs stor vikt på hur du hämtar kraft och energi från arbetsvardagen och håller dig frisk och stark.
Marie har drivit bolag i över 25 år varav 14 år t en friskvårdsanläggning med ca 30 anställda. Marie har även tio års erfarenhet av resebranschen i roller som informationsansvarig, affärsresesäljare och utbildare och har bott 9 år i USA. Hon är ledarskapskonsult, certifierad coach och yogalärare. Marie leder utbildningar och seminarier i personlig effektivitet, kommunikation och ledarskap. Arbetar i coachuppdrag med medarbetare och chefer.
Undersköterskor i landsting, kommuner och privata företag.
Heldag
Att kunna hjälpa människor till ett bättre liv, är ett av de mest givande arbeten man kan ha och som undersköterska har du en otroligt viktig roll. Du har en unik närhet till patienten och ditt sätt att kommunicera och möta både anhöriga och patienter spelar en stor roll för deras helhetsupplevelse. Under din jobbkarriär kommer du att möta många olika typer av personligheter och det är viktigt att stötta dem både utifrån din yrkesroll men också som medmänniska. Det har nämligen visat sig att bemötandet spelar en väsentlig roll för brukarens/patientens/klientens/kundens tillfrisknande.
Läs merDet här är kursen för dig som är sjuksköterska och som leder andra på jobbet. Det är inte säkert att du är chef, du kanske leder vissa projekt, har hand om en speciell arbetsgrupp eller fungerar som samordnare eller ställföreträdande chef när det behövs.
Här får du under en lärorik, utvecklande och givande dag lära dig mer om ledarskap i sjuksköterskerollen och vad som ska till för att du ska lyckas Du kommer få ökad insikt om dina egna reaktioner och beteenden samt konkreta verktyg att använda i ditt ledarskap.
Läs merAtt vara ”bemötare” eller ge service är ett av de tuffaste jobben i vårt samhälle, det kräver kunskaper, vilja och entusiasm. Det är som en dans, och man behöver bemästra olika danser för att inte trampa mottagaren på tårna och samtidigt kunna vara en god ambassadör. Den man träffar inom offentlig sektor kan kallas patient, anhörig, brukare, användare, elev, medborgare eller något liknande. Nyckeln ligger i att lyssna aktivt och försöka förstå även det som inte sägs och vilka krav bemötaren kan tänkas ställa på dig och verksamheten du representerar.
Läs merDet här är kursen för dig som är sjuksköterska och som leder andra på jobbet. Det är inte säkert att du är chef, du kanske leder vissa projekt, har hand om en speciell arbetsgrupp eller fungerar som samordnare eller ställföreträdande chef när det behövs.
Här får du under en lärorik, utvecklande och givande dag lära dig mer om ledarskap i sjuksköterskerollen och vad som ska till för att du ska lyckas.
Att vara ”bemötare” eller ge service är ett av de tuffaste jobben i vårt samhälle, det kräver kunskaper, vilja och entusiasm. Det är som en dans, och man behöver bemästra olika danser för att inte trampa mottagaren på tårna och samtidigt kunna vara en god ambassadör. Den man träffar inom offentlig sektor kan kallas patient, anhörig, brukare, användare, elev, medborgare eller något liknande. Nyckeln ligger i att lyssna aktivt och försöka förstå även det som inte sägs och vilka krav bemötaren kan tänkas ställa på dig och verksamheten du representerar.
I den här kursen får du verktygen för att lyckas med ett gott och bemötande!
Ett gott bemötande handlar om att lyssna, vara kompetent och att våga visa glädje i mötet med verksamhetens ”kunder”. Det kan låta lätt men är ofta en stor utmaning. I den här kursen går vi igenom hur du bemöter ”kunder” i offentlig sektor. Oavsett om du bemöter elever, brukare, patienter, anhöriga eller övriga så är detta en kurs för dig!
Läs mer