Du som arbetar i reception är organisationens ansikte utåt. Du lämnar ett viktigt bidrag till att besökaren får en positiv attityd till organisationen.
Normalt så går arbete sin gilla gång. Folk är vänliga, trevliga och förstående. Men ibland bränner det till! Då gäller det att ha väl inövade rutiner och vara väl förberedd när tillvaron ställs på sin spets.
I nödlägen gäller det att snabbt fatta rätt beslut. Det kan gälla hot och risker i form av obehöriga, intrång, skadegörelse, inbrott, olycksfall och brand, att bemöta människor i svåra situationer på ett bra sätt. I alla dessa situationer är det viktigt att Du har rätt utbildning och vet vad som måste göras.
Syftet med kursen är att ge dig kunskaper om hur du kan förena säkerhet med god service.
Andreas är föreläsare och utbildare och har en bakgrund med över 10 års arbete inom polisen. Han har bland annat tjänstgjort som ingripandepolis, utredare, underrättelsesamordnare och som chef för brottsförebyggande verksamhet.
Andreas är utbildad förundersökningsledare samt instruktör inom våldsbejakande radikalisering och krogtillsyn. Han har ingått i konceptet SPT (särskild polistaktik) som ofta tas i anspråk vid större händelser. Under de senaste åren har Andreas föreläst i 150 kommuner för fler än 20000 personer.
Personal som ansvarar och/eller arbetar i reception.
Heldag
Pågående dödligt våld – PDV – kan inträffa snabbt och helt oförutsett, med fruktansvärda konsekvenser som följd. Med rätt kunskap och mental förberedelse, så får du bättre förutsättningar att förebygga och förhindra, och framförallt står du bättre rustad för att kunna agera i en PDV-situation. Det kan rädda ditt liv, och andras liv.
Läs merDu som arbetar i reception är organisationens ansikte utåt. Du är ofta det första och sista som en besökare möter – och är därmed en väldigt viktig del i upplevelsen.
Oftast är människor vänliga, trevliga och förstående. Men ibland bränner det till! Då gäller det att ha en mental förberedelse och bra rutiner när din trygga tillvaro ställs på sin spets.
Läs mer